View Single Post
  #33  
Old 26-05-2010, 15:31
Typ 81's Avatar
Typ 81 Typ 81 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 863
Default

Quote:
Originally Posted by BIEZELWERKS
1: je kan natuurlijk ook gewoon wat duidelijker zijn bij het starten van je topic.
Even duidelijk vertellen wat je nu precies wil, en waarom.
Ik moest het ook eerst drie keer lezen voor ik begreep wat je bedoelden.
en geloof me, ik begrijp een duidelijk Nederlandse tekst echt wel.

2. Met bewijs komen is niet nodig lijkt me.
Er zitten duidelijk twee verschillende kenteken platen op, meer bewijs lijkt me niet nodig om te zien dat de auto niet fris meer is.
Maar volgens mij is er hier niemand die jouw daar de schuld van geeft.

@. a.busser:

Dat komt omdat ik al delen uit het Topic gehaald heb, wou alleen laten weten
dat dit mijn oude auto was.
En waarom:
Vaak worden auto's Te Koop Gevraagd om eventueel een Project
van te maken o.i.d.
We zitten hier op een Volkswagen forum toch..?
Stel dat iemand intresse zou hebben, zou ik je dus graag meer info willen geven. Dat was mijn Goede bedoeling hiermee, meer niet.

Jij geeft net als anderen aan, dat het niet fris meer is als er een ander kenteken op gekomen is,
Mijn vraag is dan hoe je tot deze conclusie bent gekomen?

De auto stond bij mij als 1.6 op papier, het verhaal wat mij toen is verteld
is als het een Carrosserie betreft voor een 4 cil. en er zou
dan eventueel een andere motor ingebouwd worden.
Dit moet dan ook een 4 cil. zijn, en dan was er niets aan de hand.
De auto kreeg geen ander kenteken, en het was niet nodig om deze om te keuren O.I.D. ( Let op: Info van RDW )

Zou er een 6 cil. in worden gebouwd, dan zou de auto op nieuw moeten worden gekeurd.
En zou in Lelystad getest worden, en kreeg dan ook een Nieuw kenteken.

Maar mij is nu verteld, dat ik toen (door iemand van RDW) verkeerd geinformeerd ben.
Dus m.a.w. hij had toen wel gekeurd moeten worden, dat is niet gebeurd.
Dat zou dus nu de reden zijn, dat hier een ander kenteken op zit of moest.

Dit zou dan eventueel de beste optie zijn, om het nr. van een andere carrosserie te gebruiken.
Sterker nog er worden op diverse advertentie sites Chassisnr. en papieren aangeboden. Dit zou dus dan wel de goedkoopste optie zijn?

Maar daarom hoeft de auto niet direct verkeerd te zijn toch....?
Want dan zijn de auto's waar een VR6 ingebouwd is,
volgens jou ook niet meer fris?
Want die hebben toch ook een nieuw kenteken.



Beste kerel, volgens mij ben jij niet helemaal goed op de hoogte van de regels van het RDW. Als jij bij een auto welke als 4 cilinder op kenteken staat, bijvoorbeeld een 6 cilinder inbouwt, krijg je geen nieuw kentekenNUMMER. Je krijgt enkel nieuwe papieren met daarop een nieuwe vermelding van het aantal cilinders en nieuwe vermogen. Het kenteken zelf (nummer op de plaat) blijft dus te aller tijden hetzelfde.

Tegenwoordig hoeft de auto niet eens meer getest te worden in Lelystad, maar wordt de auto enkel onderworpen aan een uitebreide APK keuring en men kijkt of de nieuwe motor degelijk is ingebouwd.

Conclusie: de auto in kwestie zal omgekat zijn om welke reden dan ook. Er is dus een ander chassisnummer in gelast en het bijbehorende kenteken is daarbij op de auto geplaatst. Dat bedoelt men hier met 'niet fris': een omgekatte auto. Meestal heeft dit te maken met of diefstal van het casco, of diefstal van de rest van een andere auto.

Meest onwaarschijnlijk is dat ze alles van jouw auto hebben overgebouwd op een ander casco, dat kan ook een verklaring zijn voor het andere kenteken. Maar zoals gezegd is dat het minst waarschijnlijk.

Verder kan je reacties verwachten van mensen die er zogenaamd 'niks van af weten', maar het zou je misschien helpen om iets duidelijker te formuleren wat je nou precies wilt zeggen. Er is bijna geen touw aan vast te knopen
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y