View Single Post
Old 28-05-2010, 22:42
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by dieselaar
en de beulmethode is????
Ga het morgenochtend weer effe proberen.
En anders ga ik morgen een luchttol halen en een setje goeie geharde doppen en dan rammelen maar.

reactie van "Renegade" in mijn thread toen ik krukasbout ook niet los kreeg:

Er is een hele erge beunmanier om dit te doen als het echt echt niet wil. Wel op eigen risico moet ik zeggen !!!

- Zet een goed passende dopsleutel op de bout van het krukastandwiel en maak hier een t-sleutel aan vast (zon haaks stuk met een stangetje erdoor).
- Zoek een hele lange staaf en schuif deze over het t-stuk.
- Nu komt het beun stukje, zorg dat je met 2 personen bent !!! 1 houd de staaf vast en de andere laat de startmotor steeds een omwenteling maken.

Als het goed is trekt de startmotor de bout dan los omdat deze geblokkeerd word door de t-sleutel (Met verlengstuk !!! Anders houd je hem nooit !!!).

Nogmaals, op eigen risico want dit is denk ik wel de opper-beun manier om dit te doen ! Bij mij was de bout op geen enkele manier los te krijgen, luchthamer tot rem en versnelling geprobeert, alleen deze manier werkte.

Zorg ook dat de auto NIET aanslaat !!! Startmotor steeds 1-2 tikjes geven.

Oja en zorg dat je distributieriem er nog op zit je zou maar net de pech hebben dat je geen vrijloop motor hebt en je zuigers raken je kleppen
Reply With Quote