Thread: Eindwerk idee!
View Single Post
Old 31-05-2010, 21:57
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder

Het ultieme vermogen bereiken is niet echt de bedoeling.
Het is eerder mijn bedoeling om van een benzine blok, neem bijvoorbeeld de golf 3 gti, een leuk vermogen blokje te maken zonder dat dat rechtstreeks extreem moet afdoen voor de emissies.

De bedoeling hierachter is vrij eenvoudig.
Ik heb mij altijd afgevraagd waarom men al lange tijd alle diesels voorziet van een turbo en de "kleine", weinig vermogen benzine blokjes, tot voor kort, zonder bouwden. OK, er komt bij een benzine nu eenmaal wat meer kijken wanneer we praten over een setup met turbo ten opzichte van een diesel maar de grote vermogen benzine blokken bestaan al langere tijd met een turbo.

Correct wanneer je zegt dat het een dure grap wordt als je alle draaiende onderdelen moet gaan vervangen voor sterkere varianten.
Ik heb geen flauw idee in hoeverre een standaard ECU dienst kan doen of hoe prijzig een vrijprogrammeerbare is.
Maar neem nu bijvoorbeeld een tweedehands gti blokje, 2 turbo's of een compressor dat kost nu toch ook niet zoveel.

Kheb zelf een aantal maanden geleden een M-TDI gebouwd voor in mijn golf 3. De technische ondersteuning kreeg ik van bert. Standaard 90 pk TDI en nu zo'n 140 pk als M-TDI. Met een standaard blok valt dus wel wat te doen zonder al te prijzige aanpassingen. Maar dat wist je ook al wel...

Bij deze help je mij al op de goede weg! Alvast bedankt & schiet raak...
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote