Thread: Eindwerk idee!
View Single Post
Old 01-06-2010, 15:50
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Als ik jou was zou ik gewoon een 16v gti blok nemen. Een VR6 zou voor mij alvast afvallen omdat bijna alles anderhalf keer zo duur is, vanwege anderhalf keer zoveel cilinders. Je krijgt er aardig wat vermogen uit, maar zou jammer zijn als je je studie niet haalt vanwege de kosten.

Voor een KR is heel veel te krijgen, ook gebruikt, en tegen heel nette prijzen. En er zit potentie genoeg in zo'n blok.

Als je dat allemaal voor elkaar hebt kun je altijd nog een G-lader of turbo monteren.

Het leukste zou zijn als je inderdaad een vrij programmeerbaar systeem neemt, zeker vanuit het leer-technisch oogpunt. Zo kun je de motor-setup naderhand vrij eenvoudig aanpassen, om ook aan je docenten te laten zien waarom je juist voor een bepaalde setup bent gegaan, en wat een andere setup met het vermogen en emissie zou doen. Bovendien is het daarna makkelijker iets aan te passen als je toch voor een geblazen motor gaat.

Wat de inlaat aangaat, kun je de ideale inlaatlengte berekenen, die past bij jouw gewilde motorkarakteristiek. Ik neem tenminste aan dat je er ook iets van moet leren, en niet gewoon het blok naar een tuner moet brengen, geld moet betalen en dan zegt "tadaa!".

De kop zou ik sowieso laten bewerken, en misschien ombouwen naar vaste stoters. Een ander injectiesysteem, carbs, itb's etc. zijn altijd leuk, en de prijzen ervan variƫren nogal, dus je kunt heel veel kanten ermee op.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote