Quote:
Originally Posted by brabomk1g60
Kijk daar zat ik dus eigenlijk niet op te wachten, wordt nu meer een discussie of het wel of niet goedkoop kan.
Mijn vraag was/is dacht ik makkelijk, wat moet ik aanpassen aan een ABF om er zonder problemen een slk compressor op te bouwen.
Dan zoek ik zelf wel verder uit waar ik de delen vandaan haal
groeten,
roy
|
hee roy denk dat die compressor toch nooit meer als 0,5/0,7 bar drukt
en ook geen pieken geeft dus zuigers en stangen zal geen problemen leveren
dit kan vrij goedkoop ombouw worden denk dat afstellen duurste zal zijn
compressie verlagen met een reduceerplaat
andere injectoren zijn van een abf wel apparte injectoren (kleine) eventueel ombouw naar andere injectie rail dan passen er normale injectoren in
sprinter intercooler (met maximaal 0,7bar druk je echt de plastic kappen er niet af )
dumpvalve
platina bougie,s
een goede uitlaat 60mm
dan je steunen nog en wat pijp wat slangen ec ect
en je komt een heel eind
weet niet wat voor bak je gebruikt maar als je een 02a heb kun je waarschijnlijk gewoon je orginele g60 koppeling/drukgroep houden deze kunne best wat hebben en je gaat toch geen enorme nm halen
voornaamste is dat het goed afgesteld word en je het een beetje netjes bouwd dan is er niks aan de hand en is het echt betrouwbaar
hans van JD bouwd ze ook 16vg60 met orginele zuigers/stangen alleen reduceer plaat en sputter lagers en dit blijft ook gewoon heel
ik ben normaal voorstander van gelijk goedbouwen
maar met 0,7bar geen extreme pieken en je brengt lang niet zoveel hitte in je motor als turbo
moet dit gewoon zonder problemen kunne
Audi Rs2 95 nogaro blue total rebuild
Audi Rs4 02 B5 imola yellow 487pk
Project Rallye 2.5L 5cilinder turbo Sold