Thread: Aandraaimoment?
View Single Post
  #11  
Old 09-06-2010, 10:18
KoeAuto KoeAuto is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 91
Default

Zal ook gelijk een start maken met de aanhaalmomententopic

Gelden voor de 1.5 diesel tot 1980.

Cilinderkopbouten
fase 1: 50 nm
fase 2: 70 nm
fase 3: 90 nm
na warmrijden nog eens 90 nm, niet per ongeluk losdraaien!

Kleppendeksel: 10 nm
Gloeibougies: 40 nm
Temp. opnemer in kop: 7 nm
Nokkenaspoelie: 45 nm
Spanrol: 45 nm
Verstuiver, bovenste helft aan onderste: 70 nm
Verstuiver aan cil. kop: 70 nm
Wartelmoer verstuiverleiding: 25 nm
Carterpan: 20 nm
Aftapplug carterpan: 30 nm
Oliedrukopnemer cil. kop: 12 nm
Oliefilterhouder aan blok: 25 nm
Krukaspoelie: 80 nm (met borgkit), 110 nm (zonder borgkit)
V-snaarpoelie op krukas: 20 nm
V-snaarpoelie op waterpomp: 45 nm
Afdichtflens krukas aan blok: 25 nm
Waterpomp aan blok: 20 nm
Tandwiel brandstofpomp: 45 nm
Temp. opnemer in radiateur: 25 nm
Startmotor aan versnellingsbak: 45 nm
Versnellingsbak aan blok: 75 nm (M12 bouten) 42 nm (M10 bouten)
Voorste schokdemper aan carrosserie: 20 nm
Schokdemperlager aan demperstang: 60 nm
Spoorstang aan voorste schokdemper: 30 nm
Remklauw aan schokdemper: 60 nm
Geleidkogel: 25 nm (aan wiellagerhuis) 30 nm (aan triangel)
Wielnaaf aan aandrijfas: 230 nm
Triangel: 70 nm (aan voorste triangel) 45 nm (achterste triangel)
Achterste schokdemper: 45 nm (aan achteras) 35 nm (aan carrosserie)
Remankerplaat aan achteras: 60 nm
Veerpootlager aan demperstang: 20 nm
Lagerbok: 70 nm (aan achteras) 45 nm (aan carrosserie)
Wielbouten: 90 nm
Tussenas van stuurstang: 30 nm (aan stuurhuis) 30 nm (aan stuurstang)
Stuur aan stuurstang: 50 nm
Stuurhuis aan carrosserie: 30 nm
Spoorstang aan stuurhuis: 40 nm
Borgmoer aan spoorstang: 30 nm
Wisserarm aan as: 4-6 nm
Dynamo: 30 nm (M10 bouten) 20 nm (M8 bouten)


Als je veel met je auto bezig bent kan je het beste gewoon een vraagbaak kopen.. Hier staat al deze info ook in + nog veel meer.. Kost je een 10tje op mp
Reply With Quote