View Single Post
Old 12-06-2010, 19:22
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by ralph38
hallo vraag in zat er ook aan te denken om mijn 76 1.6 benzine om te bouwen
naar 1.6 of 1.6 td
wat moet ik daar voor aanpassen en wat is er dan anders aan de tank heb toch alleen een heen en terug voor nodig dacht ik

De tank van een diesel zit een grof voorfilter in, en de aansluiting zit onder, omdat een diesel moeilijk zelf aanzuigt en er geen opvoerpomp onder zit..
Je zou een tank van een benzine kunnen gebruiken, maar die moet goed schoon zijn, en je moet dan een "banjo bout" onder in de tank monteren+een extra brandstoffilter.
Dan blijft er druk op de leidingen staan hij zuigt t zelf niet via de bovenaansluiting uit de tank..

Verder zit je nog met de kabelboom, en de zekeringskast met die topedo zekeringen..
Zelf heb ik nooit een 76-er omgebouwd, maar je hebt in principe alleen via je contact een geschakelde plus nodig voor de brandstofpomp(motor aan/uit), een relay voor het gloeien/ of op de spruitstuk verwarming aansluiten als dat erop zit, downpipe, en de sensoren zoals temp. meter en oliedruk weer van de oude benzine kabelboom gebruiken..
Wel weet ik dat vroeger op de eerste golf diesels het gloeien nog via de contact sleutel ging:

stand1: contact
stand2: Stukje doordraaien: voorgloeien
stand3: starten

Maar je kan ook bij direct ingeschakeld contact laten gloeien zoals type1 golf 1982/83 of golf2.. dan zou je daar de bedrading van de gloeierij uit moeten halen..

Groeten johan