D'r zijn van die slangetjes te koop waarmee je het stuurhuis kunt kortsluiten als 't ware. Je verbindt dan gewoon de ingaande en uitgaande openingen van het stuurhuis met elkaar, zodat je de hele rest kunt laten vervallen.
Heb het zelf nog nooit gedaan, maar wat mij verteld is, is dat het stuurgedrag nog iets directer en iets zwaarder is dan bij een normaal onbekrachtigd stuurhuis. Ideaal dus voor slalom of om je armen wat vlotter te trainen.
Beter is 't om gewoon alles in één keer te vervangen. De pomp, de leidingen en het stuurhuis kunnen dan in één keer worden uitgebouwd. Zo heb je niks met vloeistoffen te maken, en is het naderhand misschien makkelijker te verkopen, en je hebt minder kans om iets te slopen.
Daarnaast moeten de spoorstangen vervangen worden, en iets onderin het stuurhuis. Maakt niet uit wat je in het stuurhuis moet vervangen, meer dan 'n half uurtje ben je er niet mee bezig. Als 't nodig is kom ik wel effe langs om te helpen, je woont hier toch in de buurt geloof ik, en heb van die stuurhuizen demonteren onderhand al een complete studie gemaakt.
Dus, effe op zoek naar een nieuw stuurhuis, nieuwe spoorstangen en nieuwe stuurkolom, en misschien wat boutjes en moertjes bij de dealer bestellen. D'r zitten hier en daar wat rekboutjes en eemalig te gebruiken bouten en moeren in je stuurinrichting.