Quote:
Originally Posted by breadfan83
Als je niet achterlijk laag gaat, veren ze gewoon, al is het iets stugger dan met normale veren.
|
Het is volgens mij juist andersom, als je een auto laag zet met een schroefset veert deze meer dan wanneer je hem hoger zet.
Als je een schroefset namelijk strakker zet (schroefmoer omhoog draaien knijpt de veer samen) dan gaat de auto ook omhoog. Inveren van de auto gaat dan lastiger doordat de veer strakker staat.
Zet je de schroefset minder strak (schroefmoer omlaag draaien zet de veer losser) dan gaat de auto omlaag. Inveren gaat dan makkelijker omdat de veer losser staat.
(tenzij bijvb je band de carroserie raakt natuurlijk)
Als je een bepaalde verlaging oke vind en niet meer wil veranderen qua hoogte zou ik gewoon voor een verlagingsset gaan.
Er wordt vaak gezegd dat je met een schroefset ideaal elke gewenste hoogte in kan stellen maar dat is wat kort door de bocht. Men vergeet namelijk te vermelden dat je tevens de stugheid óók verandert.
Bij de duurdere setjes kan je ook de stugheid instellen maar dat is dan altijd van de demper en de stugheid wordt, des strakker je hem draait (lees hoger), meer en meer bepaald door de veer.
Deze setjes zijn ook vaak meer dan 1000 euri.