
15-06-2010, 12:54
|
 |
Volksforum Crew
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
|
|
Quote:
Originally Posted by Erik_vw
Als je een schroefset namelijk strakker zet (schroefmoer omhoog draaien knijpt de veer samen) dan gaat de auto ook omhoog. Inveren van de auto gaat dan lastiger doordat de veer strakker staat.
Zet je de schroefset minder strak (schroefmoer omlaag draaien zet de veer losser) dan gaat de auto omlaag. Inveren gaat dan makkelijker omdat de veer losser staat.
(tenzij bijvb je band de carroserie raakt natuurlijk)
|
Dat is niet waar, de voorspanning blijft altijd gelijk. Als je een schroefset omhoog draait, draai je alles mee, zuigerpen, veer, bovenste veerschotel, carosserie
en inderdaad, niet alle schroefsets zijn stug. Goedkopere over het algemeen wel stugger dan duurdere, omdat ze de mindere kwaliteit veren compenseren met stugge schokbrekers
|