07-12-2004, 22:54
|
 |
No personal life
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by sjampoo
Ok.. dan maakt t wel uit.
(Als je zelf het antwoord al weet.... vraag het dan ook niet).
|
Dude, ik zeg niet dat ik het weet, laat alleen m'n gedachten even gaan om zo tot een wat betere beslissing te kunnen komen.
Quote:
Originally Posted by sjampoo
Denk dat een syncro qua specs wel heeel veeel meer afwijkt van de standaard T3 specs. (bandenmaat/aandrijflijn/remmen/sper/viscokoppeling etc etc). Hogere stand van de carroserie maakt voor de werking van ABS overigens niet uit.. voor de handelbaarheid van de wagen natuurlijk wel.
(visco zal wel compleet over de rooie zijn gegaan met een blokkerend/niet blokkerend wiel,.. en dan hebben we het niet eens over het al dan niet ingeschakelde elektronische sper..
|
Quote:
Originally Posted by Cabby 82 TDi
ABS heeft niets met velg of wielmaat te maken.
Probleem bij synchro is dat je andere wielen ineens veel harder gaan draaien doordat de andere geremd worden. Dit verneukt het hele ABS principe en raakt op die manier over de emmer.
|
Inderdaad is een syncro heeel anders dan een 2WD. Had idd niet aan het feit gedacht dat als een wiel blokkeerd dat dan de visco gaat ingrijpen.. Dat vervolgens een abs dit ook weer gaat corrigeren en dus alles tegenelkaar in ouwehoert....
T3 heeft trouwens indien sper, handmatige.
Thanks... ben er wel uit denk ik... ff een ombouwklusje maar wel de moeite denk ik 
|