17-06-2010, 11:19
|
 |
VW Fanatic
|
|
|
|
Het is inmiddels al wat duidelijker wat er bij mij aan de hand is en wrs ook bij de andere mensen met een Tec Tuning/Supersport schroefset icm een golf die de auto niet al te laag willen hebben.
De veerpoot van mijn schroefset is dusdanig kort dat ik (met name achter) de moeren voor een mooie en nog praktische hoogte ver naar boven heb moeten schroeven. Zo ver dat de zuigerpen onbelast (auto op krik) in de hoogste stand stond. En daarna nog verder zodat de lengte van de veer kleiner werd en dus de voorspanning toe nam. Dit zorgde ervoor dat bij het laten zakken van de krik de auto nauwelijks naar beneden zakt. Hierdoor was de hoogte goed maar tegelijk ook behoorlijk stug.
Het was alweer even geleden toen ik de set eronder gezet heb maar daar kwam mijn ervaring dus vandaan dat de veer korter werd en de auto elke keer iets hoger kwam te liggen (na het laten zakken van de krik want het schroeven deed ik in onbelaste toestand)
Het is helaas de enige manier om hem niet in zijn kont te laten hangen want vóór wil ik hem niet lager ivm de onderspoiler en drempels.
Het langer maken van de veerpoot zou een optie zijn om hem minder stug te maken.
- = A4 B6 '04 = -
|