
19-06-2010, 23:54
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
|
|
één goede raad wanneer je de TD wat gaat opvoeren en ik vermeld dit echt niet om eigenwijs te zijn.
Een "gezonde" TD kan een wat opgeschroefde dieselpomp en hogere turbo druk gemakkelijk aan. Ik heb meer als een jaar met turbo druk op max gereden (1,4 bar) en de dieselpomp aardig omhoog geschroefd. Hij vertoonde hiervan geen last te hebben.
Na een dik half jaar heb ik even een compressie meting en lek test gedaan, ook deze resultaten vertelde mij dat het blok nog dik in orde was. En toch draaide het blok in de soep!
Oorzaak: de welbekende krukasbout die het distributietandwiel vastzet is gewoon enkele slagen losgetrild, vervolgens de krukaspoulie doorgedraaid en daar gingen de kleppen. Dus pas hiervoor op. Je kan een aanpassing doen of gewoon een nieuwe bout en distributietandwiel plaatsen...
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
|