View Single Post
Old 23-06-2010, 22:39
meijer1972's Avatar
meijer1972 meijer1972 is offline
VW Addict

Om te beginnen hier het eerste punt:

Volgens de vorige eigenaar is de startmotor kapot. Ik kon tijdens de aanschaf niet veel proberen en loshalen. Wel vielen me een paar punten op, maar ondanks deze punten heb ik de auto gekocht.
Thuis aangekomen heb ik de startkabel er eens opgezet. De startmotor krijgt de motor inderdaad niet rond. Ik heb dit ook even geprobeerd met een ratel en dop. Ook ik kreeg de motor niet rond. (ik had al een vermoeden waarom niet)
Een dag later de bougies er maar eens uitgehaald om zo de compressie te verlagen. Deze waren gitzwart en ook nat. Nu zou het moeten lukken om de motor rond te krijgen. En inderdaad deze gaat nu rond. Bij de eerste omwentelingen spoot de benzine met dikke stralen uit de openingen van de bougies. De cylinders stonden bijna vol met benzine, vandaar ook de compressie!
Dit vermoeden had ik al, want tijdens het oliepeilen was er weinig zichtbaar op de peilstok. Wel kon je als je goed keek zien dat het peil veel hoger was dan het maximum, maar dan niet met olie maar met benzine.
Ik moet dus nog even de olie/benzine er af laten lopen en dan even nieuwe er op. (en ook het oliefilter gelijk)

De vraag is nog hoe het kan dat er zoveel benzine in de cylinders en in het carter komt.

Ik heb het luchtfilter er af gehaald en met mijn hand de stuwklep omhoog gedaan. Ik voelde totaal geen weerstand. Als ik de brandstofverdeler er af haal, zie ik ook dat deze geen contact maakt met de stuwklep. De regelplunjer is geheel in of omhoog, afhankelijk van hoe je het noemt. Ik krijg er met de hand geen beweging in.

Mijn tweede vraag is of de regelplunjer met de hand te bewegen is, of dat deze pas naar beneden gaat op het moment dat er druk op het systeem staat?

Mocht het niet duidelijk zijn, dan kan ik een paar foto's maken.

LR Freelander (Werkpaard)
MB A160 (Boodschappen)
VW GOLF S '80 (Hobby)
Reply With Quote