View Single Post
Old 03-07-2010, 15:47
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict

Default shaky brakes mk4 tdi

hoi allemaal.

ik heb een ONTZETTEND irritant probleem met m'n golf waar ik niet vanaf kom.
m'n remmen trillen.... en schijven gaan dus krom

het schijnt een bekend probleem te zijn bij mk4 maar heb nog geen enkele oplossing gelezen
nu is er al een boel over gezegd en zowat alle opties heb ik geprobeerd:

ten eerste hou ik mijn voet niet op de rem bij verkeerslichten etc.
ik heb geen knake schijven eronder. alleen Bosch of delphi met kwaliteits blokken

nu heb ik de remklauwen vervangen...
de schijven en blokken(probleem 3000km verholpen)
wiellagers vervangen en zelfs de fusees vervangen door goede sloop exemplaren(bevestigingsbouten v/d klauw waren dol. zitten nu muurvast!)

ik kan er niet achterkomen wat hier het probleem is en imo blijven alleen kromme naven over(hoewel die zijn vervangen tegelijk met de fusees)

het probleem, hangt me goed de neus uit. door alle werkzaamheden heb ik de auto in een maand twee keer moeten laten uitlijnen en al twee keer nieuwe schijven gekocht. ben alleen voor de voorkant al een dikke €550,- verder en het probleem is er nog

het wordt erger als de remmen warm zijn, wat redelijk logisch is.

HELP AUB!!! is er hier iemand die dit probleem heeft gehad en het heeft kunnen oplossen? ik wordt er krankjorum van zo ondertussen.

voordat ik op vakanie ging heb ik nogmaals de schijven vervangen en eenmaal aangekomen in zuid italië begint hewt weer opnieuw. nu thuis ist weer als vanouds:S

als ik hard rem merk je het minder en bij gewoon remmen klappert het hele zooitje. heel zachtjes remmen verneem ik er ook weinig van

wie weet raad?

alvast bedankt!

Jasper