View Single Post
  #15  
Old 06-07-2010, 20:42
kiwi-gti's Avatar
kiwi-gti kiwi-gti is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,009
Default

Quote:
Originally Posted by wesleymk2
dat is jou keuze natuurlijk ik heb zelf nu een 16v kr en heb ook een corrado g60
gehad persoonlijk vind ik men kr harder gaan zeker op top en met optrekken is ook weinig wat hem bijhoud


16v KR lijkt wat feller misschien door het 16V karakter en is ook niet langzaam, maar harder optrekken dan een G60 lijkt me toch niet.

Een kennis van me had een mk1 met 16v KR en met wat ingrepen had dat ca. 160 pk, dat was behoorlijk fel i.c.m. het lage gewicht van een mk1. Zit je wel ( met beperkte financiele middelen ) aan de maximaal haalbare pk's voor een paar centen waar de G60 dat vermogen al standaard heeft en naar ca. 190 pk kan.

In dit geval zou ik voor een G60 gaan.

Slechte ervaringen heb ik er niet mee, zoals al genoemd goed warm rijden en af laten koelen als een turbo.

Bij ombouw zou ik, afhankelijk van budget, gelijk oliekoeling van de lader vernieuwen en waar mogelijk lader reviseren of i.i.g. riempjes vervangen.

Dan heb je er best een betrouwbare motor die lekker soepel loopt.

Nu ben ik niet zo'n fan van motorkarakteristiek van een 16v, dus het is maar een mening...
__________________
Owned VAG cars and their colours:
Seat Ibiza 2.0 GTI 2001-2006
VW Golf MK3 2.8 VR6 2006
VW Jetta MK1 1.5 2006-2007
VW Corrado 2.9 VR6 2007
VW Golf MK2 1.6 2007-2008
VW Golf MK2 1.8 G60 2008-2009
Reply With Quote