View Single Post
  #5  
Old 07-07-2010, 22:51
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Oldtimer gekeurd wil zeggen dat de bus niet dagelijks gebruikt mag worden, ze zijn daar -ook verzekering technisch dacht ik- vrij streng in.
Wil je de bus 'omkeuren' voor dagelijks gebruik, dan zal hij 100% orgineel moeten zijn, dus geen andere -verlaste/verstelbare- vooras, geen 1600 motor, de standaard trommelremmen moeten erop zitten enzovoort.
De bus krijgt pas een dagelijks gebruik goedkeuring mits hij 100% bouwjaar correct is, dus als hij in '65 6volt was en nu is omgebouwd naar 12volt zul je het weer terug moeten bouwen.
Met een oldtimerkeuring is er wat meer -technisch- mogelijk, maar dan mag je de bus alleen op zgn evenementendagen (al is het voor een kantkloswedstrijd) gebruiken, mits het wel een geregistreerd evenement is.

Kijk anders ook eens op www.spijlbussen.nl .. dat is een nederlands spijlbusforum waar ook de nodige belgen zitten en sommigen hebben dezelfde issues gehad waar jij nu tegenaan loopt.
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote