18-07-2010, 13:59
|
VW Guru
|
|
|
|
nou is het natuurlijk wel lekker weer maar ligt het daar wel aan??
ik heb ook een soort gelijk probleem gehad met mijn vorige golf dat was ook een 1.3i NZ
bij mij was het de opvoerpomp die in de tank zit, op het moment dat ik starte sloeg ie meteen aan en de eerste paar meter rijden ging prima, daarna kon de pomp het niet meer aan, en sloeg de auto bij elk stoplicht af en hield ook vreselijk in, je kan het pompje vinden in de kofferbak zit een zwarte deksel deze zit vast met 3 schroeven,
draai die los dan vindt je een pomp aan met daarop een stekker aansluiting, zitten als het goed is 3 draden in die aansluiting, en 2 brandstof slangen, toevoer en retour,
haal alleen de deksel even los ga achter het stuur zetten en zet je auto even op contact, dat moet je die pomp 2 keer heel kort zachtjes horen brommen, als die rauw klinkt, op je hoort hem maar 1 keer of veel vaker dan moet je het daarin zoeken.
als die kapot is dan is er niet zoveel aan de hand, je maakt hem los en haalt die pomp eruit, even op het zand letten wat om de afsluitring van de pomp zit...
pomp/vlotter is geheel demontabel, haal het zilverkleurige motortje eraf, ga naar de sloop, en doe daar precies hetzelfde met een andere golf, motorcode of inhoud maakt dan niet zoveel uit, ik had er toen een pomp uit een GTI ingezet en daar liep ie precies hetzelfde op, thuis weer aansluiten en klaar..
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
|