View Single Post
  #19  
Old 28-07-2010, 07:22
jef028 jef028 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2010
Posts: 8
Default

Quote:
Originally Posted by oettinger_18
Dat zijn de gloeibougies dus niet je water temparatuur! Er gaat een slang van je radiator naar je cilinderkop waar je de slang(buis wat aan je kop vast zit) opschuift heb je 2 stekker 1tje boven 1tje zijkant zijnkant is temparatuur sensor en de bovenste volgens mij voor de gloeiboegie's(op je dashboard geel lampje). Aan je radiator als je vor de auto staat heb je rechts onderin ook sensors zitten

Rood/geel is voor temparatuurmeter in je dashboard.
Blauw /wit is voor je gloeiboegie's

En de bruine draadjes zijn massa draden

Waar woon je ergens?? ALs je niet te ver weg woont wil ik wel komen kijken en je helpen


Ik woon in Den Haag.
Als je wil helpen, heel graag! Het zijn alleen nog de laatste draadjes en dan loopt hij zoals het hoort

edit:

Heb even de multimeter erbij gepakt:

Vanuit het schutbord, wanneer ik het contact op stand II draai:

blauw/wit (relatief dunne draden) geeft 4,8 V (sensor spanning?)

rood/geel geeft tussen de 10 en 12 V

rood/zwart 12,4V

blauw/zwart GEEN SPANNING

Ook komt er uit het schutbord nog een relatief dikke blauw/witte draad, samen met een zwart/wit, deze komen van 2 naar 1 draad. Is dit misschien de voorgloeidraad? Want ik meet hier totaal geen spanning als ik het contact aanzet op voorgloeistand.

Moeten alle bruine draden aangesloten worden op een massapunt?
Reply With Quote