15-12-2004, 20:29
|
 |
VW Addict
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Fred
Ik heb me maar eens kwaad gemaakt ( :p ) en de boeken er bij gepakt.....
De PF heeft een Digifant inspuiting, en die heeft GÉÉN aparte koude start verstuiver, maar de extra brandstof voor een koude start word geregeld door de inspuitcomputer......die regelt een en ander aan de hand van bepaalde sensoren, die kijken naar de temperatuur van het blok.....
Dus in het geval van slecht draaien na een koude start is er denk ik eerder een voeler defect..........
|
de temperatuurvoeler (de blauwe) heb ik vervangen. de pingelsensor is vastgedraait met 20 Nm. de bougies blijven maar zwart, ook na vernieuwing. ik weet eerlijk gezegd niet in wat voor staat de lambdasonde is. zou die ook de boosdoener kunnen zijn? de CO uitstoot is 0.01%. er is ook vanuit de uitlaatspruitstuk rechtstreeks met zo'n buisje gecontroleerd of de CO, vóór de kat nog, erg hoog was maar die bleek ook goed te zijn. de compressie is gemeten, alle 4 de cilinders 13.1. de bougie kabels zijn allemaal goed. het rotortje en verdeelkap is ook goed. luchtmassa meter is ook goed (tenminste dat denk ik, want ik koppel hem los en de motor slaat af). ik heb er wel een open luchtfilter op gemonteerd, heb nergens last van valse lucht en NOG STEEDS LOOPT HIJ NIET LEKKER :frown: ik ga zo eens beginnen met het groffere werk denk ik. een grote hamer doet soms wel wonderen (uitgeprobeerd bij een Rover MINI  )