View Single Post
  #5  
Old 03-08-2010, 12:40
kiwi-gti's Avatar
kiwi-gti kiwi-gti is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,009
Default

Hoe heb je gemeten dat je schroefset in de werkplaats precies gelijk stond?

Zeker bij wat goedkopere schroefsets is het nogal eens zo dat de poten onderling gelijk lijken, maar als je bijvoorbeeld meet hoeveel schroefdraad je per kant over hebt dat achteraf blijkt dat de auto wat scheef staat. Komt voor dat het schroefdraad van de ene of de andere veerpoot tot verschillende hoogtes op de poten is gedraaid.

Altijd meten naar de naaf van je wielen of de bevestigingsbouten van de veerpoten, dan zit je al iets nauwkeuriger. Vervolgens ook op een vlakke ondergrond ( dus niet een bestraatte weg maar op vlak asfalt/beton bijvoorbeeld ) nameten. Door gewichtsverschillen kan de auto uit zichzelf ook nog wat scheef staan zoals je aangeeft.

En, 1 cm verstellen op je schroefset staat niet altijd gelijk aan 1 cm hoogteverschil, belangrijk.

Altijd nameten dus.

Je aanname van de ET vergroten klopt.
Ik heb me wel eens laten vertellen door iemand die dat doet dat je na afdraaien toch minimaal nog een cm dikte voor de velgnaaf bij de bouten moet overhouden, vooraf dus checken hoeveel afdraaien nog 'verantwoord' is.

Succes.
__________________
Owned VAG cars and their colours:
Seat Ibiza 2.0 GTI 2001-2006
VW Golf MK3 2.8 VR6 2006
VW Jetta MK1 1.5 2006-2007
VW Corrado 2.9 VR6 2007
VW Golf MK2 1.6 2007-2008
VW Golf MK2 1.8 G60 2008-2009
Reply With Quote