Quote:
Originally Posted by a.busser
Vertel! Mag in PB...
Ik ben al jaren van plan met kever die kant op te gaan.
De afgelopen jaren steeds met de golf geweest, maar wil dit jaar eigenlijk met de keef.
Rij je dan binnen door, hoe lang doe je er over, hoeveel kilometer per dag enz.....?
|
Nou ik moet zeggen dat het eigenlijk met een geintje begonnen was.
Ik had met de vrienden die meegingen afgesproken, dat als ik mijn Corrado niet op tijd klaar zou hebben, ik nog altijd met de kever kon.
Echter toen het bijna Whörtersee was, was mijn Corrado nog steeds niet klaar, dus hebben we besloten om met de kever te gaan.
We zijn zondag's om 8 uur in de morgen aangereden, gewoon over de snelweg.
Met de gedachte van: "we kijken wel hoe ver we vandaag komen".
Toen we tot 7 uur s'avonds gereden hadden zaten we vlakbij München.
Daar hebben we een hotelletje gezocht en s'ochtends om 10 uur weer aangereden.
We waren om 5 uur in Unterbergen waar ons hotel ligt (vlakbij Reifnitz).
Hebben constant met een vaartje van zo'n 90/95 gereden, en om de 2a3 uur gestopt.
De terugweg zijn we om 4 uur s'middags aangereden, en waren we s'ochtends om 8 uur weer thuis. Wel om de beurt gereden, zodat we geen slaaprijders werden.
Al met al vond ik het 100% meevallen, en als ik volgend jaar weer met de kever moest zou ik het meteen weer doen
De reacties op de snelweg, hoe verder je van huis bent zijn geweldig, denk aan duimpjes zwaaien en toeteren

.
En aan de Whörtersee zelf ook, geen last van gummi gummi, s'avonds op stap geweest en midden door Reifnitz tussen de zatte duitsers gereden, en iedereen gaat netjes aan de kant ed.
Je kunt merken dat er respect voor opgebracht wordt!
Btw ik woon vlak tegen de Duitse grens, dus het was zo'n 1100 km rijden
Ik zou adviseren: Gewoon doen!