Omdat er in de toekomst waarschijnlijk toch een compleet nieuwe bandenbak op komt, vandaag niet verder gegaan
aan het front...
Maar, ik heb ook niet compleet stil gezeten!
De kever zal worden "terug gebouwd" naar een ouder type.
Dit houdt in lange kleppen, liggende lampen, kleine achterlichten enz.
Voor deze look zullen ook de "oortjes" achter de achterramen dicht moeten, een vroege kever heeft deze namelijk niet.
Dus aan de gang!
Het is echter niet een kwestie van simpel een plaatje erin, want om het "oortje" zitten een paar "vouwen" in de cas,
en ook deze moeten verdwijnen.
Daarbij is een plaatje er over heen lassen ook geen optie, want die ligt dan op de cas, en het moet natuurlijk wel een geheel worden.
Dus eerst afgetekend wat ik weg wil hebben:
Nu wilde ik hier een kartonnen mal van maken.
Maar ja, als je er papier voor houdt, zie je lijnen niet meer.
Dus een oude insteek map erbij gezocht, en de lijnen daarop overgetrokken, en het geheel uitgekinpt:
Deze weer overgetrokken op karton, omdat dit wat dikker is en dus meer gelijk aan metaal:
Daarna de delen die uit de cas weg moeten om het geheel "erin te laten vallen" eruit geslepen.
Vervolgens de kartonnen mal nog eens gepast en deze uit metaal na gemaakt, van een motorkap die ik nog had liggen:
Toen was het passen, meten, slijpen, nog wat bij slijpen tot het stukje metaal wat erin moet komen naar mijn zin was...
Dit stukje metaal is er nu met een paar punten in gelast, en nu is het even wachten op de volgende vrije dagen om de boel af te lassen.