
15-08-2010, 20:14
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Jan 2009
Posts: 286
|
|
Quote:
Originally Posted by SjefG40
Op e85 gaat de motor op de langere termijn niet lekker vinden.
Je moet alles vervangen door aangepaste onderdelen.
Brandstofpomp, leidingen, injectoren, druk regelaar, etc.
Het is zo schraal als de nete dat spul.
Dus het smeert totaal niet, alle membranen leidingen drogen uit, injectoren verteren en ga zo maar door.
Dat is ook de rede dat die lijpe BMW M3 met skyline motor erin op het duitse autosport festival de brand in ging.
Je kan beter 1 op 4 mengen. Met gewone pomp benzine, kom je alsnog uit op 102 octaan. Meer als zat voor een straatauto lijkt mij. En als de verlijding 100% E85 te groot wordt zou ik zoeken of je additieven bij kan voegen. Want ook zuigers en cilinderwanden slijten als een malle.
Gr, Pim
|
En dat klopt dus niet.
ik weet dat een hoop mensen dit zeggen. maar het klopt niet.
ethanol is net zo slecht voor aluminium als benzine voor kunstof.
heb dit allemaal uitgezocht. er zijn namelijk ook bedrijven die een bestaande auto ombouwen naar ethanol. dmv een piggyback ecu word er meer ingespoten en thats it!.
er wordt wel aangegeven bij omschakelen naar E85 om bet brandstof systeem zorgvuldig op lekkage te controleren.
waarschijnlijk heeft die lijpe m3 een lekkage gehad?
in iedergeval bedankt voor je waarschuwing.
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v
Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air
Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk….
|