View Single Post
Old 16-08-2010, 16:41
picasso_16v's Avatar
picasso_16v picasso_16v is offline
Forum Regular

Talking tuning vraag KR 16V

hallo,

Wij gaan een motor tunen.

De basis is een 1.8 16v KR we hebben er een krukkas ingelegt van een 2.0l, zitten nu op 1900 cc of iets meer. We gaan hem echt max proberen te tunen throttle bodies, kop ombouwen van hydro naar mechanisch en daar dan 300 graden of meer nokkenas in bouwen de kop flowen etc.

nu waren me drijfstangen niet compleet en kan ik nu kr drijfstangen kopen alleen is dat nu we verstandig om ik heb geen idee wat die aan kunnen inverband toerental enz. De zuigers van een std 16v steken nu 3mm boven het blok uit nu is het mogelijk dat we die kunnen af te draaien maar een setje gesmede zuigers is ook mooi maar dan ben je ook weer 1400 euro verder incl drijfstangen.

Als we die zuigers afdraaien vlak had ik uit geliterd en om gerekend kwam compressie op 12:1 uit mooi dacht ik. maar dan zit er geen rand meer in de zuiger voor de kleppen weet niet of dit kwaad kan. We hebben het eens gedaan met cross auto 2 keer alleen dat waren 8 kleppers.

kan het zootje met gebalanceerde drijfstangen en zuigers. (drijfstangen bewerkt gietranden en gepolijst, zuigers afgedraaid) toeren gaan draaien tot 9000 of zit er dan een gat in me onderblok doordat er een drijfstang breekt dat i het niet aan kan. En raken de kleppen de zuiger niet. Vind het beetje zonde om het uit te proberen en alles draaid vast. Vandaar deze vraag. Het liefst bewerken we de drijfstangen en zuigers maar als het niet anders kan.

Laat de ervaringen maar horen
Reply With Quote