
21-08-2010, 09:09
|
 |
VW Fanatic
|
|
Join Date: Nov 2006
Posts: 440
|
|
Ik rijdt in mijn Passat gewoon met nieuwe originele koppelingsplaten van een TD. Geen problemen hiermee. (met 250 Nm)
Je gaf ook aan meer vermogen onderuit te willen hebben, dat valt met een 1600 GTD beetje tegen, het is en blijft een 'hoogtoerige' diesel. Ze moieten het vooral van toeren hebben en daarom is de GovernerMod een mooie uitvinding. De theorie hierachter is dat de pomp al begint te knijpen op het moment dat de turbo lekker begint op te spoelen, (vanaf ong. 2800 RPM) de GovernerMod (icm. een scherpere LDA kegel voor de boost bij veel turbodruk) zorgt ervoor dat ie veel later de pomp knijpen gaat.
Een goed luchtfilter (K&N, Pipercross oid) , een inlaattraject met weinig weerstand en een uitlaat met grote diameter en weinig dempers zorgt wel voor een sneller opspoelende turbo, dit helpt wel veel meer vermogen onderin. Maar het wordt nooit een 1.9 TDI, met een vracht koppel bij zeg maar 2000 RPM...
|