Thread: GTD Tuning
View Single Post
  #22  
Old 23-08-2010, 20:03
M v D's Avatar
M v D M v D is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 440
Default

Je zegt dat de turbodruk blijft steken op 0,8 bar? Met bleedvalve? Dan heb je waarschijnlijk te maken met een afblazend overdrukpotje. Deze zit op het inlaatspruitstuk en blaast standaard idd bij 0,8 bar af. Wat je kan doen is de veerspanning in dat potje verhogen, of het geheel eraf knikkeren en afdoppen. (zou ik doen) Hierna kun je de turbodruk flink verhogen(Voorzichtig!) en zul je zien dat het zwarte kwalmen minder wordt en sneller verdwijnt.
Ik rijdt zelf ook gewoon met een uitlaatsysteem van 50mm dik, met alleen een einddemper, lijkt goed en weinig herrie, en of ie met bijv. 63 mm beter presteert, weet ik niet uit ervaring.
Met een grote(re) intercooler en langer inlaattraject door verplaatsing van de intercooler krijg je wel een groter turbogat, maar opzich is dat wel acceptabel.
Wat de LDA boostpin betreft: Onder de balg in je paddestoel zit ook een wartel met een veer erbovenop, deze kun je verdraaien zodat de invloed van de turbodruk op de LDA wijzigd. Beetje mee expirimenteren.
Reply With Quote