Thread: GTD Tuning
View Single Post
  #23  
Old 23-08-2010, 20:40
DoriDaan's Avatar
DoriDaan DoriDaan is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 1,267
Send a message via MSN to DoriDaan
Default

Quote:
Originally Posted by M v D
Je zegt dat de turbodruk blijft steken op 0,8 bar? Met bleedvalve? Dan heb je waarschijnlijk te maken met een afblazend overdrukpotje. Deze zit op het inlaatspruitstuk en blaast standaard idd bij 0,8 bar af. Wat je kan doen is de veerspanning in dat potje verhogen, of het geheel eraf knikkeren en afdoppen. (zou ik doen) Hierna kun je de turbodruk flink verhogen(Voorzichtig!) en zul je zien dat het zwarte kwalmen minder wordt en sneller verdwijnt.
Ik rijdt zelf ook gewoon met een uitlaatsysteem van 50mm dik, met alleen een einddemper, lijkt goed en weinig herrie, en of ie met bijv. 63 mm beter presteert, weet ik niet uit ervaring.
Met een grote(re) intercooler en langer inlaattraject door verplaatsing van de intercooler krijg je wel een groter turbogat, maar opzich is dat wel acceptabel.
Wat de LDA boostpin betreft: Onder de balg in je paddestoel zit ook een wartel met een veer erbovenop, deze kun je verdraaien zodat de invloed van de turbodruk op de LDA wijzigd. Beetje mee expirimenteren.


Thanx..voor de info..

De bleedvalve heb ik tussen het slangetje gezet paralel aan de inlaatslak.
het heeft wel geholpen.. ik durfde niet verder te gaan dan 0,8 zonder IC..
hij blijft constant op 0,8 staan (dit was eerst 0,7 bar voor de bleedvalve)
als ik nu volgas draai loopt bij mij de motortemp ook op... niet veel maar wel wat..

ik ben bang dat hij te "mager" wordt en slecht loopt en evt stukdraait...als ik met de LDA pin ga draaien...
__________________
WWW.SUBDUBBERS.NL

Vw Passat 3b 110pk oliestoker
BMW E30 M3 S50b30 (Hobby & Drift)
Mini 1988 REDHOT (project)
Reply With Quote