View Single Post
Old 23-08-2010, 21:24
lowghia's Avatar
lowghia lowghia is offline
VW Guru

Een week terug ben ik begonnen aan de scharnieren.
Ik kon met geen mogelijkheid de ijzeren scharnierpen uit de aluminium scharnieren krijgen!..gasbrander leek mij geen goed idee omdat er plastic tussen zat, nu moet dat juist vervangen worden door messing maar ik had geen zin om brandende resten van de scharnieren te schrapen.. oplossing? ik heb de oude frituurpan die al meer dan vijf jaar in het hok stond te verstoffen goed schoon gemaakt en het vet vervangen door water.
Scharnier even goed laten koken en ik kon het scharnierpen er zo uittikken!

Hier de scharnier met de oude plastic busjes

De oude en de nieuwe messing busjes

De nieuwe busjes op hun plek

De scharnieren weer in de pan en ik kon zo de pen er weer in tikken..

Met het bovenste scharnier was ik wat minder gelukkig omdat ook na de revisie de deur bleef hangen, ik heb van mijn witte karmann een scharnier geleend om te kijken of het wel eigenlijk aan het scharnier lag.
Met de scharnier van de witte, blijft de deur nu mooi in één lijn met het koetswerk

Inmiddels zit op één kant de B stijl en het tochtruitje er in samen met het aanslag rubber van het portierruit

De nieuw verchroomde uitzetijzer

Na nog wat kleine aanpassingen van het elektra kon het kofferbakkarton er ook in

Ik heb erg veel geluk gehad met het vinden van een orgineel dashboard dekje met bijna geen gebruikers sporen

De plaatselijke timmerman die voor mij zou uitzoeken wat voor type hout werd gebruikt voor het dakrek kwam niet verder dan grenen
Viavia ben ik in contact gekomen met een hout deskundige/verzamelaar die voor mij uitgezocht heeft van wat voor "pine" soort die latjes behoren te zijn en heeft ze kosteloos voor mij gemaakt

Volgende stap is het tochtruitje aan de ander kant monteren portierruiten goed stellen en ruitrubbers bestellen voor het voorruit en achterruit bestellen zodat hij eindelijk een keer gewassen kan worden ..

Karmann ghia club Nederland
Reply With Quote