
24-08-2010, 07:00
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
|
|
Een diesel draait op luchtoverschot en draait dus altijd te mager.
Met andere woorden, je hoeft niet bang te zijn dat die te mager draait en kapot loopt. Dit is alleen bij benzinemotoren van toepassing.
Dat is ook de reden dat ik de drukregeling van de turbo meteen heb stilgelegd en de turbodruk deed regelen met de brandstofpompafstelling.
Overdrukpotje had ik ook meteen stilgelegd. Geloof dat ik de stelschroef had verwijderd en een busje onder de stelschroef heb gelegd. (zo wordt het klepje geblokkeerd)
Turbodruk laag houden zonder intercooler is dan wel weer een goed idee.
Waarom de temperatuur oploopt durf ik alleen niet te zeggen. Heb dit bij mijne eigenlijk nooit voorgehad. Zelfs niet tijdens of na flink binnendoor (relatief lage snelheden) trappen, of kilometers lang aan 180km/u.
|