Wegens drukte met mn daily helaas nog steeds niet al te veel tijd voor de Jetta. Maar afgelopen weken toch nog een beetje productief geweest.
De stalen velgjes (die eerst blijven zitten) kunnen wel een nieuw laklaagje gebruiken. Heb om te testen eerst eens een velg gedaan, dit om te zien hoe de lak zich houdt.
Heb de velg gespoten met motip primer, zilver metallic en blanke lak. Aangezien ik niet kan stralen heb ik de band maar om de velg laten zitten en de velg geschuurd. Toen ik wat schuurstof weg wilde blazen met de compressor bleek dat ik de 'oude' zilver metallic laag zo van de velg af kon blazen waardoor een mooie vetvrije ondergrond ontstond.
Toen het wiel er toch af was heb ik direct de wielkast ook maar even in de tectyl gezet. Er zat ook wat vliegroest op de benzineleiding en vulmond. Deze heb ik gedemonteerd en zwart gespoten (foto's daarvan zijn helaas verloren gegaan wegens een kapotte telefoon). Om het geheel iets netter te maken is de remtrommel in de zinkspray gezet.

paar fatsoenlijke ventieldopjes gemonteerd.
Ander probleem zijn de niet werkende sloten. Ik kan de deuren van binnenuit op slot doen, maar met de sleutel begin ik niks. Heb vandaag de deurkaart van de linker deur eens verwijderd maar kan er weinig aan zien. Misschien iemand die een oplossing heeft?
Kwam trouwens ook water tegen onderin de deur, dit ga ik morgen droog maken en met roestomvormer en tectyl behandelen. Ik verwacht dat dit water via de onderste raamrubber de deur binnendringt. Deze rubbers zijn namelijk behoorlijk verweerd
Sfeerfoto
Ook heeft de Jetta nog een beurtje gehad; olie + filter, benzinefilter en bougies vervangen. Heb op aanraden van Dennis ook nog vacuum slangetjes voor de carburateur gehaald, maar deze zijn nog niet gemonteerd.
Omdat de Jetta al die tijd al in het gras staat, gister maar een dubbele parkeerplaats gestraat. In het schuurtje wordt binnenkort nog een deur gemaakt zodat er een auto binnen kan staan. Buiten sleutelen is toch niet alles
Dat was het eerst weer, reacties, tips of commentaar zijn zeer welkom