View Single Post
Old 29-08-2010, 23:34
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by De Pul
die bout heeft geen ene ruk met opvoeren oid te maken,als iedereen hem maar gewoon goed vast zou draaien was er niks loos.
90nm en een ruime kwartslag,en altijd eeen bout monteren met een 'uitsteeksel' op de kop.

Sorry maar hier zal ik je toch op moete tegenspreken.
Ik heb namelijk enkel en alleen dit jaar 3 van dergelijke gevallen gezien, hier bij mijn thuis.
Eerst mijn eigen TD die voordat ik hem aankocht enkel onderhoud kreeg in een vw garage dus daar veronderstel ik dat deze goed is vastgezet.

Vervolgens de Cabrio van mijn moeder, een TDI nogwel, die hetzelfde aan de hand had. Hier kan ik wel niet met zekerheid zeggen als de bout al dan niet goed vast zat, heeft een niet vw hersteller ooit gedaan voor de vorige eigenaar.

En dan vervolgens mijn eigen M-TDI.
Deze is met 100% zekerheid vast gezet zoals het hoort, 90nm en 90° hoekverdraaing vergezeld van een nieuw tandwiel en een nieuwe bout uiteraard. Bovendien ook het krukasuiteinde gevlakt met een speciaal gereedschap dat hiervoor ontwikkeld is.
Na enkele maanden gereden te hebben met, ruw geschat, een 150 pk en het nodige koppel starte hij niet meer.
Boeltje los gehaald en ja hoor bout was aan het loskomen en de krukas had al aardig in het distributietandwiel liggen slaan.

Kheb nu alles terug opnieuw gemonteerd met nieuwe onderdelen en voorlopig gaat het goed. Het enige waaraan het nog zou kunnen liggen is een aardige slag in de multi v riem poulie die erop wordt geschroefd maar zo op het eerste zicht is deze niet krom...
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote