30-08-2010, 20:39
|
 |
Volksforum Crew - S2 Racer
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Larsv5
Dit ziet er super netjes uit...!
Ik heb ook ff een vraagje, mss dat jij het weet. Is dit nou een Clima of een Airco wat jij in je golf hebt zitten?
|
Je hebt 3 varianten in de kachels/airco's van de golf 5. Als basis heb je de standaard kachel zonder airco. Deze herken je dan ook aan het ontbreken van het airco-knopje op bediening onder de achterruitverwarming en het knopje voor recirculeren en aan het ontbreken van een graden verdeling op de warm/koud knop
De stap daarboven (en wat ik dus ook heb) is de Climatic. De climatic is een airco waar je een vaste temperatuur in kan stellen. Deze temperatuur wordt dan door de airco geblazen. Je stelt hierbij zelf de fan-snelheid in.
De meest luxe stap is de Climatronic:
Dit is een automatisch geregelde airco welke dus zelf de hoeveelheid lucht en temperatuur van deze lucht bepaald aan de hand van de door jou ingestelde temperatuur. Standaard bij de Climatronic in de V heb je een 2-zone systeem waarbij je de temperatuur bij bestuurder en bijrijder apart kan regelen.
Het verschil is dus dat je bij een Climatic zelf af en toe nog de ventilator in een ander standje moet zetten. Ik heb lang gezocht naar een auto met Climatronic, maar ik moet zeggen dat de Climatic ook heel goed bevalt. Zelfs met de ventilator in standje 2 en een dag van dik 30 graden is de auto binnen no-time koel. Ik zou er in ieder geval geen MK V om laten staan. Al blijft de climatronic altijd de betere optie 
|