02-09-2010, 17:43
|
 |
VW Addict
|
|
|
|
Update: Met de grijze diesel heb ik vorige week op een aanhangertje het "nieuwe" 1V blokje vervoerd en de volgende dag nog even naar Stadskanaal om pakkingen enzo te halen. Dat was ook meteen het laatste ritje met de oude motor want de olie liep aan alle kanten langs het blok.
Beide motoren liggen nu uit elkaar, de 1V heeft na 300.000 km een beetje slijtage aan de (uitlaat)klepgeleiders en de zittingen waren niet helemaal mooi en dus wordt de kop opgefrist. 8 nieuwe klepgeleiders, alle kleppen frezen en nieuwe oliekeerringetjes om de klepstelen. De cilinders worden gehoond, nieuwe zuigerveren en drijfstanglagers en misschien nog krukaskeerringen (gaan die dingen weleens lekken trouwens? vooral de distributiezijde lijkt me een rotklus) en dan kan deze motor er weer een poos tegenaan.
De oude heb ik ook gestript omdat de motorsteun en de koppeling overgezet moeten worden en die bleek nĂ³gal versleten te zijn. Wonderbaarlijk hoe mooi dat nog liep.
Als de nieuwe motor er in zit moet een een ruime uitlaatpijp gemaakt worden vanaf de turbo tot ergens midden onder de auto en een open luchtfilter er aan.
Voor mij is dit wel een dikke klus, "tips and tricks" zijn welkom.
.