View Single Post
Old 12-09-2010, 11:22
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru

Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Zit een 40liter tank in.
Ja en vergelijkbare bekijken is ook zo waxzig want zie veel van dezelfde auto's en vergelijk ze en schelen soms 10kilo dus als je een auto bij de ene koopt zit je in de lage klasse en koop je dezelfde auto bij een ander kan het gewicht je er net boven zetten :S
Er is toch een gewicht vanaf de fabriek wat ervoor wordt genomen?

Ik heb net even op een lpg infosite gekeken voor je en daar stond deze info

Gewicht auto voor belastingen
Net zoals bij benzine en dieselauto's wordt ook voor LPG auto's de hoogte van de motorrijtuigenbelasting bepaald door het gewicht van de auto. Een LPG tank maakt de auto zwaarder waardoor de auto net in een hogere belastingcategorie kan vallen. U kunt het extra gewicht berekenen door 80% van de bruto-inhoud van de ingebouwde LPG tank op te tellen bij het gewicht van de auto. Als u een LPG tank van 60 liter laat inbouwen, wordt het extra gewicht: 0,8 x 60= 48 kilo.

geldt voor jou dus 40x0,8= 32Kg extra op het standaard originele kenteken gewicht. Zou dus betekenen dat je net boven de 1050 blijft zitten, tenzij men ooit een kleinere tank heeft gemonteerd na de keuring (kan ik me eigenlijk niet voorstellen). In dat geval zou je er net onder kunnen komen. Na de keuring van lpg installatie, kun je er gewoon een andere tank inleggen en hoeft hij niet extra gekeurd te worden.

oh ja en het originele gewicht wordt bepaald bij de typegoedkeuring. Als er meer accesoires aanwezig zijn (speciale uitvoering) wordt het gewicht uiteraard ook hoger. en dat kunnen die verschillen zijn waar je het over hebt. Ligt niet aan waar je de auto koopt.