Hallo,
Na wat rondgekeken te hebben op dit forum heb ik me sinds kort geregistreerd. Ik lees veel enthousiaste verhalen en er zit ook heel wat kennis.
Ik heb een jaar of wat geleden een Golf 1 diesel (1979, origineel Nederlands met papieren, GLD-uitvoering, kleine achterlichten, origineel met een lopende 1.5 dieselmotor) op de kop getikt, en daar heb ik een vraag over.
De bedoeling was om de auto te restaureren. Maar volgens sommigen is het, gelet op het feit wat er allemaal aan gelast moet worden, beter deze te slopen, en alles over te bouwen op een ander chassis. Ik ben hobbyist wat betreft lassen, dus heb ik ook nog overwogen om het restauratielaswerk uit te besteden....maar dat kost nogal wat.
Het volgende mankeert eraan (zijn eigenlijk alle zwakke delen van de eerste Golf)

:
- spatbordranden links en rechts
- tankvulopening
- dorpels links en rechts
- motorsteun middenvoor
- achterasophanging (de driehoekjes), waarbij 1 draadeind van de achteras al is afgebroken.
- verder is de remleiding naar de linkserachterrem lek (maar dat is wel te doen)
Het heeft me al tijden gekost om deze GLD te krijgen want ze zijn zeldzaam, dus een chassis lijkt me ook lastig....m.n. met kleine achterlichten.
Ik ben benieuwd wat men er hier van vindt.
Gr, Ben