View Single Post
  #5  
Old 17-09-2010, 21:45
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Mischien handig om te weten:

Bij het vervangen van de voetpakking en vacuumslangen, ook de accu er 60 min vanaf gehad.
Na het starten liep de auto 1500 toeren stationair. Dit was na 10 minuten rijden afgebouwd naar 800 schommelend/knallend.
Snap wel dat de ECU moet afstemmen op de situatie en de vacuum weer opgebouwd moet worden,
maar na 10 minuten rijden pas weer hersteld vind ik een raar verschijnsel.

Weet wel dat de ECU slim genoeg is om de ontsteking electronisch bij te stellen, binnen bepaalde normen.
Zou dan toch de onsteking finaal verkeerd staan, en de juiste timing net buiten bereik van de ECU liggen?
(Dus een gevalletje ontsteking stellen.)
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote