View Single Post
  #1  
Old 10-04-2015, 10:32
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default Veel vrije slag G60 remmen op mk1

Ik vind dat ik geen lekkere remdruk meer heb sinds ik G60 remklauwen heb geplaatst op mijn golf 1 (zeker in vergelijking met de VWII remklauwen). Probleem is dat je na 3 kwart intrappen pas pendaaldruk hebt dus voelt voor het gevoel ver weg. Het remt wel!

Ik verwacht dus een keihard pendaal zeker als de motor niet loopt en een paar keer pompt en nu heb ik een soort van sponzig geval (lucht zou je denken). Ik moet wel zeggen dat ik voorheen altijd ABS had met G60 remmen dus weet niet of er iets van verhouding niet klopt.

Eerst even de opzet van het hele systeem:
- Fag HRC met rembekrachtiger (later model mk1 cabrio) orgineel VW
- nieuwe remdrukverdelers van epytec voor G60 remmen achter
- nieuwe cunifer (koper/nikkel 4,75 mm) remleidingen
- Flexibel is vervangen voor nieuwe goodridge slangen
- nieuwe G60 remklauwen voor
- nieuwe G60 38mm klauwen achter
- nieuwe blokken - nieuwe schijven


Ontluchten op 3 verschillende methodes gedaan, volgorde (RA-LA-RV-LV). Bij alle drie methodes achterklauwen los (opvul schijven er tussen) en nippel omhoog gehouden. Ook goed bijgevuld wanneer nodig. Tijdens trappen niet tot op bodem.

1. Via ontluchtingset (vacuumpomp) dus slang op de nippel naar opvang container en slang naar vacuumpomp. Druk opbouwen en nippel opendraaien. (herhalen)
2. Twee man methode. Slang van nippel (in een regenboog bocht) naar fles (gevuld). Paar keer pompen. Rempendaal naar beneden ingedrukt houden nippel even open laten stromen en terug dicht. (Herhalen).
3. Alleen methode. Slang van nippel naar fles (gevuld). Waarbij slang eerste 10 cm rechtomhoog en dan naar gevulde fles (laagste punt). Nippel los en rustig laten kruipen.

- Ik krijg niks geen luchtbellen meer dus constante stroom remolie.
- Geen visuele lekkages, remolie blijft op pijl.
- Remolie stroomt niet de rembekrachtiger in.
- De zuigers van de klauwen voel je en zie je werken.

Twee zaken waar ik zelf aan twijfel;
1. Er komt altijd een luchtbel naar boven in het remvloeistof resservoir als je het pendaal intrapt. Kan de HRC inwendig lek zijn?
2. Je kan die koppeling verdaaien bij je rempendaal hier heb ik vrij weinig aandacht aanbesteed omdat ik mijn rempendaal gewoon bevestigd kreeg.

Heeft er iemand wat tips voor mij? Alvast bedankt
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote