View Single Post
  #91  
Old 23-01-2022, 15:08
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Het probleem is verholpen, het was iets anders;
Er zitten 2 M8 pinnen aan de startmotor. 1 is de +12V voor de motor, de andere ligt aan massa bij niet starten.

Ik dacht dat dat de massa van de motor zelf was (extra aansluiting...) en omdat ik al gekloot had met de massa, heb ik deze pin ook verbonden met de massa ...
Echter, deze pin wordt dus bekrachtigd bij het starten....... oftewel kortsluiting. Dat verklaart waarom de motor niks doet en de draden wel erg snel warm worden

Draad weer verwijderd, toen ging hij goed rond. Accu achterin aangesloten incl alles wat er tussen zit: Gaat weer goed rond. Wellicht dat het toch met het messing busje in de bak te maken heeft, of gewoon de startmotor zelf die niet helemaal lekker is.

Ik weet alleen nog steeds niet waarom er 2 kleine contacten aan de startmotor zitten? 1 is om de bendix te bekrachtigen (komt van wit 24: Starter). De andere, een dunne zwart/rode draad, komt van geel 18: Warning lights, digifant ECU, Thermotime switch. Zat ook nog een zwarte draad in maar geen idee waar die naartoe ging (was al kapot halverwege).
In principe kan ik die draad weg laten want hij doet niks...?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote