View Single Post
  #1  
Old 17-01-2012, 19:54
gbgolf2's Avatar
gbgolf2 gbgolf2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 580
Default Golf 1 1980 ""project"

Na een tijdje al mee te lezen hier op het forum zou ik dan ook mijn project ma laten zien,

het gaat om een Volkswagen Golf 1 van bouwjaar 1980,

na lang rond te zoeken en twijfelen om een golfje 1 te kopen had ik er 1 gevonden van bouwjaar 1983 die later toch te rot bleek te zijn voor mij, en verkocht.




een paar werken daarna werd mij golfje 2 verkocht, toen helemaal geen auto meer, direct de dag erna een audi a4 ophaald

na de auto waar ik dagelijks in rij een audi a4 een beetje na mijn smaak hebben gemaakt te hebben.




begon het toch wel weer te kriebelen om een golfje 2 of 1 te hebben, liefst met een dikke motor ma daar betaal je dan ook na, na veel zoeken en met vaders overleggen en een zoek actie ik werking te laten zetten hebben we er 1 gevonden.
het is een golf 1 uit 1980 ma wel met een 1.1 gg motortje en uit duitsland.

na dat we er zijn wezen kijken bleek het casco nergens rot te zijn alleen de lak was vergaan ma daar was de prijs dan ook na.
de dag er op nogmaals terug gereden en de auto opgehaald.




eenmaal thuis aangekomen de auto ma voor het eerst gestart. auto stond al van 2004 stil we hebben een beetje nieuwe benzine in de carb gegooid en na een tijdje te starten sprong die aan. een goed teken dus.







de auto ma op de plek gezet waar die de komen de tijd zou blijven staan, aangezien dat de lak bij geschuurd was en op sommige tot aan metaal ben ik hem ma begonnen kaal te maken,




om het te rollen of te spuiten, na hem kaal te hebben hebben we hem kaal geschuurd en thuis in de spuit/grondverf gespoten.













ma toen wat zou ik doen rollen of spuiten? na rond vragen wat spuiten ging kosten rond de 1300euro na lang overleggen en zoeken had ik iemand die zonder bon wou spuiten voor 800euro direct gezet afgesproken wanneer een week later haalde hij de golf 1 op. na een tijdje rustig te zijn geweest kwam de golf terug van de spuiter( a een maand).
na dat de auto terug kwam hebben we stap voor stap weer opgebouwd.
















wat gaan we nou doen de motor opknappen orginale laten of r6 carb wat gaan we doen,
na een tijdje toch de standaart onderhoud gedaan aan de motor en hij begon steeds beter te lopen.
ja toen was ik om er zouden r6 carbs op komen na zoeken een setje kunnen vinden en kopen tevens ook een supersprint uitlaat gekocht.







was ik bij een monteur die me zou helpen daarmee komt opeens met een voorstel waarom deze 1.1 op r6 waarom geen 2liter 16v abf motor erin te bouwen? toen dacht ik wat gaan me dat kosten dan?? nou weet er 1 te staan wat je op mag halen voor 400euro. gisteren wezen kijken en met de man afgesproken dat het goed was en dat is woensdag hem zou ophalen.
was ik er vandaag om een accu op te halen en wat bleek de motor lag klaar dus direct ff opgehaald. dus er komt een 2liter 16v in te liggen.







Hier bijna klaar!







morgen gaat waarschijnlijk de golf voor het eerst na de rdw om op kenteken te zetten.

grtz Gbgolf!
Reply With Quote