View Single Post
  #1  
Old 14-04-2014, 09:17
SvenSmetje SvenSmetje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2014
Posts: 2
Angry VW GOLF 3, 1.9 DIESEL BJ1997 VALT STIL op de zotste momenten !!!!TEN EINDE RAAD!!!!

Hey mannen!

Ik hoop dat julie zo'n "freaks" zijn zoals me is verteld geweest..

"ga eens op dat forum kijken , die mannen lossen ALLES op"

dus op hoop van zege...

Ik val dus stil met mijn golf 3:, motor:1.9Diesel
-Kilometerstand= 133.000
-Bouwjaar= 1997
-Motor= 1.9L Diesel

Dit gebeurd op de meest uiteenlopende momenten (maar niet als ik thuis vertrek dus als hem koud staat).
traag rijdend , snel rijden , recht stuk , in bochten , opschakelend , afschakelend , voor de lichten dus in "ralenti" als ik wil vertrekken...

De histoire: ik heb hem gekocht van een jongedame (19j) de eerste 2-3 dagen geen probleem, al kan ik mij niet herinneren hoe vaak of hoe ver ik toen ben gereden, na enkele dagen ben ik dus de eerste keer stilgevallen op de autosnelweg, ik reed toen +-110 op den eersten band, (ik rijd dus zoals nen bompa met de wagen omdat ik klein beetje zot ben geworden op da auto'ke in die heel korte tijd wil hem zeker ni verliezen) dan ben ik kunnen doorrijden tot op de eerst volgende afrit en daaar viel hij weer stil.ik kon niet onmiddelijk terug starten dus heb ik even gewacht (15-20 minuten) daarna startte hij weer probleemloos tot thuis (3 kilometer verder) en viel weer stil.heb hem de nacht laten staan en de volgende dag zonder problemen gestart, 5 tal kilometer gereden en terug stilgevallen voor de lichten... aan de kant geduwd..2 minuten gewacht en terug verder gereden..
Het komt er dus op neer:
Auto start koud perfect , maar ik kan er maar maximum 8-10 kilometer mee rijden en dan KAN het zijn dat hij opeens stilvalt (of ook niet) , het is eigelijk wanneer "hij goesting heeft"
Na enkele dagen was ik dit zo beu en heb de verkoopster gebeld, deze viel uit de lucht en had dit nog nooit voorgehad...
de dagen erna hetzelfde probleem stilvallen op de zotste momenten..
Ik heb dan Volkswagen garage opgebeld van waar hij kwam.
Zij wisten mij te vertellen dat het probleem gekend was en dat de jongedame in kwestie dus degelijk WEL met dit probleem was langsgekomen
De garage heeft me toen verteld dat ze het probleem toen niet gevonden hadden, de auto had daar zelf een nacht gestaan om hem koud te kunnen starten enz,enz..
Zij (garage Jennes,machelen) vertellen me eigenlijk gewoon ,"meneer , het is geen avans om ermee langs te komen , wij vinden het probleem niet"
Kan er mij iemand aub helpen!!!! ik heb al 100den "oplossingen"gehoord:
*Massakabel
*Contactblokje
*Hallgever
*Bobine
*ECU
*Ander relais?
*Brandstofpomp
*Opvoerpomp
*..

Ik ben eerlijk gezegd niet in staat om dit allemaal zelf uit te zoeken (beetje een leek)
ik ben echt genen uil en ook niet zo onhandig maar van auto-mekaniek ken ik eigelijk ni zo veel...
WIE KAN ME HELPEN (eventueel tegen betaling , maakt me niet uit)

AUB ik ben TEN EINDE RAAD!!! en wil echt deze auto niet kwijt.
Als ik het niet opgelost krijg ben ik wel genoodzaakt om hem weg te doen met spijt in het hart.. ik kan me niet veroorloven om met deze wagen te blijven rijden , ik heb een zoontje van 3 jaar en ga al eens graag naar de zee ed..
PLS PLS PLS PLS

Grtz Sven
Reply With Quote