View Single Post
  #5  
Old 06-04-2014, 19:17
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

Quote:
Originally Posted by giuliettaevo
Laag verbruik en naar een 330D gaan kijken past niet bij elkaar...

BMW diesels zijn niet goedkoop in onderhoud en er wil nogal eens iets aan mankeren wat vaak ook meteen duur wordt. Automaatbakken zijn een zwak punt.


Ik ga sowieso voor een handgeschakelde, dus automaatproblemen zullen voor mij niet aan de orde zijn. Duur in onderhoud van BMW is inderdaad een goed punt.

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI

Klopt, en zo'n diesel lust nogal een slokje.

Ken iemand die een 330D had, haalde amper de 1:10 met dat ding.


Zijn dit de enige 2 auto's waar je voor open staat?


1 op 10 is wel erg veel. Ik heb voor het verbruik gekeken op spritmonitor.de en daar kwam ik uit op zo'n 1 op 15.

De leon en de e46 zijn auto's die ik al langere tijd mooi vind. Ik sta wel open voor andere auto's, maar zie mezelf niet in een franse auto / opel / japanner / italiaanse auto rijden. Dan blijft er geloof ik niet zo heel erg veel meer over Eventueel zou ik wel nog een gewone 320D overwegen, mits hij erg luxe is uitgevoerd. Hij zal dan wel minstens standkachel en airco moeten hebben.
Een ibiza vindt ik ook nog wel geinige auto's.

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Buiten het ongunstige gebruik heb je (vooral) met een 330D of ci dat het frame waar je cardan in hangt uit de bodem scheuren bij deze modellen. Ik heb er al meerdere gezien met dit probleem. Ook zijn remleidingen bij de achteras vaak verrot ook bij de 2004 modellen...
Zijn wel dingen waar je op moet letten bij aanschaf.


Is een goed aandachtspunt inderdaad. Remleidingen is voor mij niet per definitie een dealbreker. Hoe moeilijk/kostbaar is reparatie van de ophangpunten van het cardanframe?


Los van bovenstaande meen ik ook gelezen over de brandstofpompen van de TDI leon's die kapot gaan o.i.d.? Weet er het fijne niet meer precies van.
Reply With Quote