View Single Post
  #18  
Old 11-02-2013, 01:01
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Rallye
Ziet er goed uit.
Ik vraag me alleen af of je ook werkelijk 500pk eruit krijgt met die turbo.
Loopt de auto inmiddels wel al ?
Ik weet natuurlijk niet hoever je al bent met het project aangezien de datum van het begin van het project.

Blijf het volgen , keep up the good work

Gr , Do



Ricardo, Sorry dat ik mij er even mee bemoei

Hoi Rallye,

Deze turbo-set is afkomstig van mijn eigen Blauwe mk2. Met deze set is de 500pk wel haalbaar omdat ik het ook had met ruim 650NM bij 2.3 Bar turbo-druk. Echter reed ik later met zo'n 450pk bij 1,8bar om mijn koppeling te sparen wat trouwens al meer dan genoeg is in een mk2, laat staan in een mk1 die nog minder weegt.
Het lijkt mij echter wel verstandig om eerst even tevreden te zijn met wat minder aangezien de tandwielen van de 02J-bak dit niet gaan houden of je moet ook je bak al willen aanpassen. Ik heb zelf ook een 02J-bak, maar alle interne delen zijn vervangen voor o.a. die van Qauife en ik heb er een andere eindoverbrenging in zitten en een sper van Peloquin, maar blijft hier door nu wel heel. Ook de beste (sinterplaat) koppeling gaat dit niet houden en er is volgens mij geen ruimte voor meerdere platen zoals bij een 02M wel past.
Het grote probleem is dat je met de 4x4 erg veel grip hebt en de delen zoals de koppeling en de bak het erg zwaar krijgen.
Ik zat zelf met een veel te hoog koppel en dat zou bij deze auto naar beneden moeten waardoor alles langer heel blijft, want veel koppel is bij zo'n lichte auto helemaal niet nodig en is veel beter voor de bak en koppeling etc.








Wij zijn de laatste delen aan het klaar maken van de kooi en kan dan weer terug naar Ricardo zodat hij er zelf weer mee verder kan
Reply With Quote