View Single Post
  #13  
Old 13-04-2007, 11:14
molenari's Avatar
molenari molenari is offline
T2 Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 429
Send a message via MSN to molenari
Post Typ 23-517 of Typ 23

Quote:
Originally Posted by ralphinaussie
Ik ben weer wat wijzer geworden. Op het kenteken staat 'datum eerste toelating (B)', dus ik neem aan Belgiƫ. Waarom de X er voor staat kan ik niet verklaren.

Op het typeplaatje staat slechts typ 23 en niet nog een getal er achter. Wat zou het verschil dan zijn met 23-517?


Je bus is een originele camper vanwege de "2319 31" op het M-plaatje. Gewoonlijk wordt dit op het typelaatje aangegeven als 'typ 23-517'. 517 was namelijk de M-code voor Camperinterieur in de oudere modeljaren van de VW bus. Later kwam deze M-code te vervallen maar ze gebruikten de code nog wel in de typeaanduiding. Heb je ook een foto van het Typeplaatje?

Ik ben ook wel benieuwd wat er op het Westfalia typeplaatje staat.

Quote:
Originally Posted by ralphinaussie
Ik heb via de onovertroffen geheime dienst methode (papiertje er op leggen en met potlood krassen) het complete plaatje kunnen lezen. Er staat toch echt B23. De andere getallen kloppen met wat ik eerder had opgegeven.


Ja, dat is inderdaad DE methode om het plaatje te lezen. Het kan ook nog met een spiegeltje, foto maken van spiegelbeeld en vervolgens spiegelen in de computer.
__________________
Currently starring in my fleet:
T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x).

'...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...'
Reply With Quote