Thread: Scirocco 1 G60
View Single Post
  #1  
Old 31-07-2015, 16:55
g-men's Avatar
g-men g-men is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 312
Default Scirocco 1 G60

Aangezien mijn broer geen topic aanmaakt maak ik hem even aan voor hem. Ik zal proberen om hem zoveel mogelijk te updaten maar vooral ook vragen stellen als iets niet lukt. Zal geen sneltreinvaart zijn aangezien de auto in de ruimte van een vriend staat en mijn broer er niet elke dag aan kan werken.

Auto: Scirocco 1 1979 GTI.

Had een 1.6 GTI blok, heeft tig jaren in een schuur gestaan tot mijn broertje hem eruit trok. Blok zat vast en hebben we toen gewisseld voor een 16v KR. Supermotor want was volledig gereviseerd en wegens project van zijn golf 1 had hij die liggen. Spagetti erop en ding ging als de brandweer.

Mijn broertje met de autoambulance denk zo'n 2 jaar terug nu:



Hier is hij aan sleutelen met de schouder nog uit de kom



16v erin



En mooi gepoetst stond hij er zo bij naast mijn jetta 1






Nu sinds 2 weken is de ombouw begonnen naar een 1.9 G60. Is allemaal wel bekend op het forum. Blok komt van iemand hier en G-lader is geloof ik door Ruud nog gedaan.

Blok had mijn broertje er al onderuit laten zakken en gisteren de uitlaat verwijdert, de plaat van de accu weggehaald, steun ruitensproeierreservoir weg en na wat nadenken toch besloten op mijn aanraden om de kabelschakelbak onder de auto te monteren zodat er binnen gewoon de middenconsole past. Ik heb de bak iets aangepast en de randen flink bijgeslepen en voor het deksel boutjes gemaakt voor en achter zodat het deksel er niet afgaat op de snelweg zo. Scheelt weer 2 cm ofzo ruimte voor de uitlaat dadelijk.

Plaatjes:










Het meest wordt netjes 2K gespoten. Bv stuurhuis, draagarmen, fusees, etc etc






De toekomstige wielen



Nu had ik een vraag: Aangezien we nu dus plannen om de kabelschakeling onder de auto te hangen zou het dan verstandig zijn om bv het uitlaatophangpunt daar weg te halen en wellicht naar een handigere plek te verhuizen zodat de uitlaat meer plek heeft?

Tot zover.

Groet Gijs
__________________
Golf 1 diesel
1983, Lhasa groen met.
origineel stalen schuifdak

Marsrode Jetta 1 uit 83' 1.5
Reply With Quote