View Single Post
  #1  
Old 06-04-2014, 18:26
the puritan's Avatar
the puritan the puritan is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 200
Default Even showen, mijn daily diesel.

Hey allemaal, Ik heb sinds 3 weken een golf diesel voor dagelijks gebruik. Zo kocht ik hem.













Redelijk origineel allemaal, maar wel een GTI interieur erin. Met de ombouw naar diesel vond de oude eigenaar het niet nodig om het gloeirelais aan te sluiten zoals het hoort. Er zat een knop onder het dash die je in moest drukken om voor te gloeien. Dat hebben we dus maar veranderd en dus de temp sensor aangesloten en het dash aangepast met een gloeilampje erbij en het symbooltje geplaatst.



De audio liet ook wat te wensen over. Een antieke Pioneer radio met opbouwspeakers op de hoedenplank. Rete zonde want die is nou doorgezakt. Eerst maar eens een paar deurbakken gemaakt voor wat serieuzer spul. De keuze is (wederom) gevallen op Gladen/Audio System. Dit keer een setje Radion 165-4, goed voor 2X 180 Watt RMS aangestuurd door een Rainbow Ipaul versterker.









Op de originele wielen zitten winterbanden, dus die liggen nu in mijn schuur. En ik wilde wel een beetje retro wieltjes eronder en toen kwam ik een foto tegen van een Renault Kliko met turbine wielen eronder. Die moest en zou ik eronder hebben. 10 keer per dag marktplaats refreshen en op ebay zoeken en daar stonden ze ineens op marktplaats! Aangeboden door een VW gek die ze 8 jaar geleden gekocht had om ze onder een Golf mk1 te schroeven. Dus hij was helemaal blij dat ze goed terecht zouden komen. Mijn eerste idee was om ze te polijsten, maar voor een daily is dat toch wat minder geschikt. Toen maar besloten om ze in 2 kleuren te laten coaten.





En ja, hij gaat nog zakken. Ik hoop volgende week de schroefset eronder te hebben. Het is net een Golf Country zo.

Vanmiddag nog even aan het spelen geweest met de koplampen.







Ik ben nog op zoek naar wat kleine delen, dus bekijk alsjeblieft ook mijn bericht in het kopje "onderdelen gezocht" en als je nog wat hebt liggen hoor ik het graag.

Groetjes Mark
__________________
Passat variant GT B3
Reply With Quote