View Single Post
  #11  
Old 07-04-2014, 18:32
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Ja de seat heeft ook zijn kwaaltjes hoor. Lekkende deurpanelen, en verder de bekende problemen van de pompe düse motor.
Wil de bmw niet afzeiken maar is xonde als je er later achter komt dat ze het achterste subframe opnieuw in de bodem vastgelast hebben.
Rijdt wel subliem zo'n 330.

Maar wat Sven al aangeeft, zijn er geen andere auto's waar je voor open staat? Mooie A3 ofzo?


Op zich zou ik liever een bmw kopen waarvan ik al weet dat het subframe opnieuw is gelast, indien er dan ook versteviging / verbetering is aangebracht.

Een A3 van het eerste type zie ik niet echt zitten, die vind ik niet zo mooi. Een polo 6n, 6n2 en 9n vind ik net weer niet representatief genoeg. Een A3 van het nieuwere type kan wel, maar die zitten dan weer boven budget.

Quote:
Originally Posted by Dokter D
330d is een heerlijke auto en echt niet te vergelijken met de seat...
Waarom niet een 320d van na 2003 met t nieuwe type 150pk blok?
Die rijden net zo comfortabel en zijn toch een stukje zuiniger.

De 136pk blokken van voor 2003 hebben veel problemen met de brandstofpomp.


Wat je schrijft klinkt voordelig, wat dat betreft 320d zou inderdaad een goede optie kunnen zijn als daar een mooie van op mijn pad komt. Moet dan wel goede uitvoering zijn met standkachel.


Quote:
Originally Posted by Gijs
Zelf zou ik voor een 530D gaan, maar die staat er niet tussen 3 serie vind ik te klein. 6 cilinder diesel rijdt super!


Het probleem van een 5-serie is dan weer de wegenbelasting. Die wil ik in de hand houden. Omdat de 5-serie ook zwaarder is ga ik ook van een minder gunstig verbruik uit. Op zich is het hogere verbruik van de bmw geen probleem, als daar maar meer comfort tegenover staat.
Reply With Quote