View Single Post
  #1  
Old 05-03-2009, 18:42
lowghia's Avatar
lowghia lowghia is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 765
Default mijn karmann ghia resto

Begin januari 2006 heb ik een
karmann ghia aangeschaft.
Na een beetje laswerk en een jaar bij de spuiter te hebben gestaan kreeg ik hem (eindelijk)superstrak weer terug















Klaar om hem op te bouwen zou je zeggen...dat klopt... was het niet dat we toen besloten dat we ons huis drastisch gaan verbouwen dus, de karmann en ik moesten er nog maar even mee wachten
Inmiddels zijn we na twee jaar verbouwen er zo goed als klaar mee, dus heb ik mondjesmaat wat meer tijd voor de karmann
tijdens de verbouwing ben ik nog wel wat meetings langs geweest om het één en ander te kopen en bijna elke avond achter internet natuurlijk

De kabelboom die ik bij de aanschaf van de karmann kreeg was een nieuwe kabelboom van een kever
Opzich is dit nog niet zo'n groot probleem was het niet dat de bedrading van (onderandere) de koplampen, knipperlichten en de claxon te kort waren

Verder heb ik de kentekenverlichting klaar gemaakt wat overgens nog een heel gepruts was met dat chromen stripje doordat ik vergeten was om de bevesteging clipjes te kopen bij neufer en de zaken die ik gebeldt heb hadden ze niet op de plank liggen dus heb ik de orginele clipjes na gemaakt





De motor een 1600, hebben we op het carter na helemaal op nieuw opgebouwd

Voor:



Na:



De luchtfilter die er opzit gaat er met het inbouwen weer af en komt de orginele luchtfilter die naast de motor staat er weer op

De bedoeling dit jaar is dat al het elektra er in komt en motor
Zoals ik al eerder zei, heb ik (nog) weinig tijd dus houd ik het maar ruim aan
Wordt vervolgt
Reply With Quote