View Single Post
  #8  
Old 04-10-2020, 17:40
Blammo Blammo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2020
Posts: 43
Default

@sinaasboom:

Heel erg bedankt! Ik ga er dan vanuit dat het blok inclusief de delen 200KG + wordt. Valt me reuze mee. Veren zoeken is gelukkig vrij simpel, dus in zoverre geen issue.

Breedte daarentegen: Ik meet tussen de chassisbalken in 83cm. Dus dat ken net! Wordt wel heel krap, maar dat wordt creatief plaatwerken dan. Enige waar ik bang voor ben is het insturen. Dan maar een draaicirkel als een olietanker en met stops werken, maar dan zou het wel gaan. Zal hooguit de olie pickup moeten veranderen ivm kantelen van het blok als het niet onder de kap past, maar dat is geen issue.

Ik ga zelf ook voor een AGU kijken tzt, dat komt mooi uit. waarschijnlijk een hele auto, dan het bruikbare eruit halen en de rest gaat dan in onderdelen weg. Het gaat mij immers enkel om de aandrijflijn en bijbehorende draadboom.

Voorlopig zal er niet veel info komen. eerst nog anderhalf jaar wachten. Daarna gaan we verder bouwen. Eerst maar eens verhuizen!

Maar ik wil jou wel hartelijk danken Sinaasboom!

Blijft nog over:

Zijn er bakken met een platensper? Antwoord is voor zover ik kan achterhalen: Nee. Enkel haldex, en dat is weer zo'n net niet toepassing.
Zijn er specifiek sterkere blokken standaard als andere? En zo ja, welke? Antwoord is wederom: Niet echt, en eigenlijk ook niet van toepassing voor wat ik wil/nodig heb.
Wat zijn de verschillende diffverhoudingen die standaard in alle modellen te vinden zijn? Hier ben ik nog wel erg benieuwd naar. Bak zal ik vrijwel standaard houden, op het diff na dan. Mocht iemand daar info van weten welke diffs er zijn uit standaard auto's (Benzine en Diesel), dan houdt ik mij aanbevolen!
Reply With Quote