View Single Post
  #19  
Old 05-10-2020, 14:23
Blammo Blammo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2020
Posts: 43
Default

Quote:
Originally Posted by Sinaasboom
Die AGU is inderdaad geleverd in de golf 4 gti bijvoorbeeld maar ook een seat volgensmij. Van een TT is bijv een BAM blok met 225 pk hierbij is ook de gasklep elektronisch en schijnt de inlaat wat anders te zijn en inwendig natuurlijk nog wat verschillen. Dus even goed kijken welke 20vt je pakt, staat veel over op internet.

Heb nog een handige link naar een spreadsheet met verschillende bakken met bijhorende versnellingsbak code waarbij ook de ratios staan weergeven. vwtechnic.com/Technic/VWGearboxRatios.xls

Denk dat je hier vast wat mee kunt puzzelen welke bak het beste is, heb zelf voor de 02A ASD gekozen wat normaal achter een diesel hangt.


Inlaat anders is voor mij geen issue. Normaal gesproken ontwikkel ik dat altijd zelf, maar aangezien ik hier toch een basis heb waarvan alles overnieuw moet, is het niet echt een probleem welke versie het ook moet worden.

Uitlaat idem dito. Alles na het spruitstuk, sowieso compleet anders. Side exit boven het voorwiel, cat ertussenuit, en een serieel dempersysteem wat ertussen kan, zodat ik het geluid nog wel dragelijk kan houden. Alles afgeschermd van de motorruimte zodat stralingswarmte tot een minimum beperkt blijft.

Verder dank ik u hartelijk voor de spreadsheet. Mocht iemand het fijn vinden het kan geplaatst worden op het forum, en uiteraard mits het er al niet is, kan ik wel een excel tool in elkaar zetten die dingen als rolomtrek kan berekenen, en bijvoorbeeld toerentallen bij versnellingen. Gaan de meesten niets aan hebben, maar als het handig is hoor ik het wel?

Koeling is ook al dik voor elkaar Alles tussen de koplampen in is radiateur die blaast alles naar boven door de roosters in de motorkap via een afgesloten bak. Bak zal wel anders moeten, maar das simpel op te lossen.
Reply With Quote